Ilyen volt a II. Housekeeping konferencia

“Valóban igaz, hogy a budapesti szállodák megszabadultak a munkaerő gondoktól, vagy csak áthelyeződtek a szempontok? Milyen átfogó tapasztalatok keletkeztek a külföldi munkavállalókkal kapcsolatban  2023 ban?”

Ezzel a kerekasztal beszélgetéssel kezdődött az MFT Projektkezelő Kft. housekeeping témakörben szervezett 2024 konferenciája. Az idei rendezvény volt a második a sorban, és egészen biztos, hogy nem az utolsó. A jelenlévők már a végén megegyeztek a folytatásban, csak a következő időpont kiválasztása maradt hátra, amire rövid időt adtak a szervező számára. Bár az előzetes regisztrációhoz képest a résztvevők végső létszáma kismértékben elmaradt a várakozástól, még így is elmondható, hogy a megérkezettek összesített szakmai tapasztalata jócskán meghaladta a 300 évet, ami a résztvevők nagy létszáma ellenére is elképesztő adat és jó indikátor a rendezvény szakmai színvonalára. Az összes nagy múltú és jelentős szállodalánc képviseltette magát az eseményen legalább egy vezetővel és mindenki lehetőséget kapott, hogy választott témakörén belül hosszabban kifejthesse véleményét. Azonban a széles lefedettség érdekében nem kizárólag csak a nagy láncok képviselői voltak jelen, hanem több önálló hotel Hk vezetője is, sőt, budapesti régión kívüli szállodákból is érkeztek vendégek. Jó érzékkel lettek a panelbeszélgetések szereplői megválasztva, aminek köszönhetően a témák minden oldalról alaposan feldolgozásra kerültek, olykor igen intenzív beszélgetés mellett, aminek mindig a szünet látta kárát. A kávégép nem győzött pöfögni!

A rendezvény a tavalyi évhez hasonlóan került lebonyolításra, négy, a szállodák housekeeping területét érintő kiemelten aktuális tárgykört boncolgattak a résztvevők. A beszélgetésekre felkért szereplők a kezdeti visszafogottságot gyorsan legyűrve tárgyalták ki a kérdéseket, személyes tapasztalataikat példaként felelevenítve és nagyon sokszor a hallgatóságból is lényegi hozzászólások érkeztek, ami bizonyítja kiemelkedő érdeklődést. A témák moderálását Marosvölgyi József végezte, akinek kérdései segítették a különböző szemszögből történő széleskörű elemzést, és bizony sok esetben akár provokatívnak tűnő kijelentései nem hagyták, hogy érdektelen mederben folyjék a párbeszéd.

Az első bemelegítő rész szereplői megosztották egymással a nyelvi és kulturális nehézségeket áthidaló megoldásokat, a betanítások gyorsítására tett kísérleteket, a különböző nációk közötti hasonlóságokat/különbségeket és amiben egyetértés volt: ha ázsiai munkaerő, akkor a rizs KELL!

Az első etapot egy hosszabb szünet követte, mert a vendégek számára a Csevapivo – Balkan Grill étterem biztosított egzotikus gasztronómiai élményt, amely igaz, hogy bátor választásnak tűnhet elsőre mindenki számára, de végül mégiscsak beváltotta a szervező reményeit és nagy sikert aratott a vendégek körében.

A szüneteket követően, az újabb szakaszok mindig valamilyen meglepetéssel kezdődtek. Hol a szervező cég ajándékainak átadására került sor, hol meghívott vendégek rövid, szakmai érdeklődésre okot adó, tájékoztató jellegű előadását lehetett figyelemmel kísérni. Szerepet kapott a Nespresso Magyarország Kft., akit Zilahi György képviselt és neki köszönhetően a kávézás élményét nem csak a gyakorlatban élvezhették a kávé szerelmesei. Az Assistant Trend Kft képviseletében Solymosi Piroska mondott köszönetet a lehetőségért, hogy megismertethette céget és termékeiket a szakmai plénum előtt és örömmel válaszolt a felmerülő kérdésekre. Később az utolsó témába szereplőként is bekapcsolódva, a beszállítói oldalt képviselve osztotta meg véleményét, ami érdekes üde színfoltja volt annak a beszélgetésnek.

A második topikhoz már felszabadultabban kezdtek hozzá a beszélgető felek, érezhető volt, hogy mindenki által ez és a harmadik témakör volt a leginkább várt és legérdekfeszítőbb. Ennél a pontnál több fiatalabb vezető véleménye találkozott a nagyobb tapasztalattal és meglepetésre, jól megfért egy (kerek) asztalnál mind a kettő, mert egymás véleményére ráerősítve kirajzolódott egy életpálya modell, ami segítséget jelenthet a pályájuk elején járók számára. Olyan, bizony nehéz kérdések is szóba kerültek, mint a család és gyermekvállalás lehetősége, nehézsége a karrier és szakmaszeretet keretein belül. Kiderült, hogy itt bizony mindenki erősen támaszkodik és számít a társa segítségére, megértésére. A beszélgetés ezen pontján a kevés számú férfi résztvevőnek igazából csak a hallgatólagos figyelem jutott, pedig a házigazda Aquincum Hotel részéről egyedüli férfi housekeeping vezetőként jelenlévő Honecz István a panelek során sokszor nyilvánított figyelemre méltó véleményt.

A housekeeping egy olyan terület, amit nem lehet kizárólag csak a számítógép előtt ülve, meetingekre járva, a számok tükrében értelmezni” hangzott el a kezdő kijelentés a harmadik résznél, amely a Hk vezetők szerepét és súlyát tárgyalta. Mondani se kell, ez az egyszerű induló kijelentés azonnal igen heves egyetértő bólogatást váltott ki a jelenlévőkből. Aztán arra is hamar fény derült, hogy miért is van ebben ekkora konszenzus, függetlenül attól, hogy ki honnan is érkezett. Az már jobban megosztotta a beszélgetők véleményét, hogy a mikromanageri attitűd vagy feladatok jól szervezett „outsource-olása” teszi eredményesebbé a munkát, de végül abban egyeztek ki a vitapartnerek, hogy egy dolog biztos, a házat minden esetben „látni kell” és ezt semmi esetre sem lehet elhanyagolni. Nem kellett a beszélgetés visszafogottságától tartani akkor sem, amikor a többi területi vezetővel történő vitás helyzetek megoldásainak feltárását firtatta a moderátor, nem elégedve meg a kezdeti finom válaszokkal. Itt a fiatalabb, pályájuk elején járó kollégák összetéve kezeiket, nagyon sok praktikus gyakorlati tanácsot, életben bevált és jól működő megoldást hallhattak tapasztaltabb társaiktól, de a teljes képhez hozzá tartozik, hogy a fiatal vezetők is tudtak újszerű megközelítéssel szolgálni, amire a nagyobb múlttal rendelkezők reagáltak elismerően, hogy: ÜGYES! Korelnökként Bősze Mária kapott kedvességben és elismerésben gazdag figyelmet, érezhetően áradt felé a tisztelet. Az első sorban ülve többször lett emlegetve régebben vele dolgozó munkatársai által egy-egy életre szóló tanácsa, „aranyköpése”, amely némely esetben igen plasztikusan felkészítette őket a housekeeping területén majdan rájuk váró nehézségre. Ekkor nevetésben sem volt hiány.

 

A rendezvény negyedik pontját is nagyobb érdeklődés övezte, mint amire számítani lehetett, talán azért, mert jó érzékkel a beszélgetés résztvevői közé kakukktojás ként a már említett Solymosi Piroska is be lett csempészve, aki a beszállítói oldalt képviselte véleményével. Végül a tervezett befejezéshez képest igen elcsúszva, egy rövid összegző és búcsúzó lezáró beszédet követően úgy távoztak a résztvevők, hogy; Nem is fejezték be és nem is távoztak. Egy utolsó meglepetés vendég ugyanis a végére is maradt, ami megtántorította, visszafordulásra késztette az elmenőket. Hófehér jaguár helyett hófehér „mikrobi” indult útjára a szemek előtt és vette kezdetét egy rövid, de annál látványosabb és hatékony takarítórobot bemutató, amit Király Attila tartott, a Novum Solutio Kft képviseletében.

Ezzel zárult a II. Mft Housekeeping Konferencia hivatalos programja, amit azért még jópáran a szálloda kávézójában folytattak levezetésképpen, a rendezvény hangulatának megfelelő kötetlenséggel, összegezve a napi eseményeket, elhangzott érdekességeket. 

Mft ProjektKezelő Kft
Megszakítás